Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Постинг
20.03.2008 21:09 - Да пристигнеш след смъртта
Автор: gioia Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2018 Коментари: 10 Гласове:
0

Последна промяна: 21.03.2008 08:00


.
.
.
.
.

Първа пролет. Обикалям в топлото и търся подаръци. Еуфорично. С желание. Купувам калинки с всякакви форми и функции. Бавно и мързеливо се връщам в офиса. Рожден ден. Смях. Раздавам калинки. Слагам ръка на мишката.   Поща. Писмо. От приятелка, която от 2-3 години не сме се чували, защото не е в България. Първи два реда – за приятел Y, с когото не сме се виждали от 2-3 години, защото сме много заети. И още редове... за Z... Нищо не чувам. Не мигам. Само нервната кашлица се опитва да ме размърда. „...съжалявам, че ще ти кажа нещо тъжно. Z. е починал преди няколко дни и днес е погребението... няма да забравя никога ... и... целувки и кураж...”   Най-хубавото, когато съм в шок е, че се стягам ужасно. Знам какво правя. Набирам номер. „Здравей Y... кога?... хващам такси и идвам...” Само телефон в джоба, без чанта, без мисли, без да дишам...   Последна пролет. Тук.
Задръстване. Закъсняване. Колко може да закъснее човек след смъртта? Отивам 5 минути по-късно за поклонението... на човек, когото съм обичала и близо 3 години е бил част от живота ми, човек, с когото е било много вероятно да прекарам и живота си, ако не се бяхме разделили преди години. Цветя? Той не обичаше. Купувам, заради останалите, не заради него. Мразя се за това. Влизам в църквата сред хората. Свещи. Прекръстващи се непознати. Поп. Думи. Треперят ми краката. Далече съм. Близо до вратата. Не виждам нищо. Мисля. За църквата. Той беше човек, който не вярваше в Бог. Какво правим тук? Роднинска идея? На хора, които не съм и виждала, които не се и обаждаха, които не знаеха какво иска или не иска, какво прави, чувства... А сега тук... и плач, силен, виещ, подлудяващ ме. От хора, които не са били с него, когато е бил щастлив, или е страдал, падал, ставал, искал... и други, които са правели живота му „бягане с препятствия“? Нямам нито капка сълза. Блокирала съм и студ лази по мен. Не мога да плача. Никога не съм могла. ...Бивши колеги, познати. Кимват ми леко. Благодарна съм, че съм далече и никой не идва при мен. Като призрак съм. Свещта е на половина. Бодвам я в пясъка.   Тишина. Дълга колона. Ковчег. Цветя. Поставям своите върху другите. Някъде под ръцете му. Няма сила, която да ме накара да погледна по-наляво от китките му. С оловни крака заобикалям и се ръкувам... с хора, които не познавам. Вино, сладки, жито... никога не съм можела да си представя как мога да отпия или преглътна в такъв момент, или часове по-късно... веднъж се превърнаха и в месеци...Как мразя погребенията! Излизам навън. Въздухът може да се реже. Различни групи с хора. От една работа, от друга, трети, пети... плачещи, рошави, с пълни ръце, усмихнати, защото са живи, пушещи, носещи цветя... и аз... Ковчегът мина покрай мен и после в дългата кола. Гледам върховете на обувките си и хапя устни. Изчезна зад завоя... 

Открих Y в обкръжението на няколко познати и непознати, в това число и подута от плач стара приятелка и колежка и отидох при него. Отдавна си беше изплакал сълзите. Последните дни. Преди Ракът да победи. Хвана ми ръката, стисна я силно и с очи си казахме всичко. Той беше най-добрият му приятел. Аз бях най-добрата му приятелка тогава. Четиримата сме преживели толкова неща заедно само преди няколко години. И тъжни, и весели, и диви... и забравени и запомнени. Това няма да се върне. Но е било. А това е по-важното.

Не бяхме се виждали от 2 години. Не това е важното. Последно размениихме няколко изречения преди няколко месеца в нета. Имахме уговорка да се видим. Закъсняхме с обаждането. Закъснях да намеря време. Закъснях. Смъртта ме изпревари.   Стотиците думи за смъртта и живота, които мога да изпиша изхвърлям в коша... оставям само главоболието и тежките очи. За да се върна утре и да продължа. Докато и мен ме отнесе подобна кола.



Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - Тук се мълчи!
20.03.2008 21:34
От начина по който е описано, ме заболя ...
стремя се да гледам на смъртта само като на трансформация...личността /като душа/ на всеки остава, някъде...там, тук...но в света
цитирай
2. buboleche - .....
20.03.2008 21:39
:(
цитирай
3. анонимен - ..
20.03.2008 21:54
http://www.youtube.com/watch?v=t3_GhCTH0aw
цитирай
4. dennis - ...
20.03.2008 22:13
и да... и не... кой знае...
...и никой не е по-голям от смъртта

прегръдки, Джоя!
цитирай
5. radalia - Мир на душата му!
20.03.2008 22:28
Днес, точно днес, почина мой близък. Мисля, че е излишно да опиша как ми повлияха думите ти.
цитирай
6. ugeen - ...........
21.03.2008 00:49
не си сама

Нямам сили да говоря, на смъртта няма какво да се каже.

Пращам ти колкото позитивна енергия имам. Поплачи си, когато можеш. Помня и аз не можех да плача дълго сле като си отиде много близък човек. Знам, че теб много повече те боли. И ще те боли, много повече от хората, които си дават показ. Защото ти си истинска.

Били сте във времето, в живота. И във вечността ще бъдете, по какъвто и начин да е, пак ще бъдете заедно.Това е единственото, което има значение. тук аз плача.
Той никога няма да бъде забравен.
цитирай
7. lemonpie - ~
21.03.2008 07:20
Прегръщам те.. разплаках се вместо теб... а и вчера бе годишнината от смъртта на мой много близък. Някак май наистина човек остава безмълвен, защото изправени пред подобно изживяване, не намираме особено думи.. само прегръдка ни трябва.
{}
цитирай
8. gioia - ...
21.03.2008 08:08
Благодаря на всички!
(Абсурдно може би, но на следващия ден, след онзи с огромния шок, кашата в главата, започват да идват думи, сълзи и спомени... Някаква секунда преобръща нещата - при мен беше физическо действие, което отключи това... за първи път ми се случва да махна човек от листата си в icq, защото никога повече няма да мога да говоря с него - безумно разтърсване и осъзнаване на липса, на факт, че следващата пролет за него ще е на друго място...
цитирай
9. eliza - винаги
08.04.2008 01:09
е тъжно да се разделиш с някого. особено когато ти е бил толкова мил, толкова скъп. за мен разделите с обичаните хора са равносилни на една малка смърт.
самата смърт и сблъсъкът с нея винаги ме хвърлят в ужас. мене са ме учили, че то се случва на "другите хора"... не, то се случва на всички ни.
останалото е въпрос на интеграция.
цитирай
10. gioia - ...
08.04.2008 18:20
да, Елиза, така е - мен не ме хвърлят в ужас, но са една малка смърт.
поздрави!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: gioia
Категория: Други
Прочетен: 388772
Постинги: 103
Коментари: 734
Гласове: 8043
Архив