Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Постинг
25.10.2007 20:00 - Прасковата не е цвят
Автор: gioia Категория: Други   
Прочетен: 1397 Коментари: 4 Гласове:
0

Последна промяна: 25.10.2007 20:43


*
*
*

Happy New Year

Виж, не искам много,
само ръката ти, да я държа
като жабче заспало доволно.
Имам нужда от вратата, която ми открехваше,
за да проникна в твоя свят, тази бучица
зелена захар, окръглена радост. Няма ли да ми дадеш
ръката си през тази
Новогодишна нощ на совите прегракнали?
Не можеш, по технически причини. Тогава
измислям я във въздуха, изплитам всеки пръст,
копринената праскова на твойта длан
и опакото й, страна на синкави дървета.
И ето хващам я и я задържам така сякаш
едва ли не от туй
светът зависи,
смяната на четирте сезона,
пропяването на петлите, любовта на хората.

Хулио Кортасар 

(Превод: Стефка Кожухарова)

...
В първата стъпка на всяка година, никаква мисъл почти, а доста желание... като че запис - стара плоча - винаги първата песен, която всъщност е втората - трудно нацелена, леко треперещи пръсти, не от алкохола, а от друго пиянство - разбира се, леко захапваш от старата, предната песен, пауза, интро, игличката драска и се повтаря едно и също, докато кучето дръпне гирлянда и падне елхата, грамофонът подскочи и двете изречения се повторят, този път в края на плочата... Бенгалският огън никак не пари, емоции разни, приятелска глъчка, целувки шампанскови, златисти отблясъци, конфети по пода, смях, безброй разпиляни и сгънати в джоба късмети... усещаш как времето спира, защото точно тогава никой не мисли за него... Как точно тогава четирите предстоящи сезона за мен са дланта и опакото, които искам да държа и които отсъстват... по технически причини.
Сърцето ми е в цвят череша.
Поемам въздух и мечтая да се счупи и да се разлетят стъклени късчета... дали носи щастие?
Измислям...







Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. ugeen - ?Измисли ли дали един дракон би живял в дома ти удобно..
26.10.2007 06:36
Аз не зная защо, но за това си мислех тези дни, когато мислите за следващата година, прехвърчаха със снежинките.. Не знам от приказката ми за змея ли е, от какво ли, но в подсъзнанието ми упорито бълбука мисълта, че искам ако един Дракон посети дома ми, да му е удобно! 1. ако има много неща няма да му е лесно да минава, а 2. ако няма съвсем нищо, пък не би искал да бъде там въобще. На което веднага си правя аналогията на дома, със съзнанието човешко и с думите. Дали на един дракон би му било приятно да минава през думите ми? Дали някъде би се заклещил в някакви неразпрелени смисли.. Може да звучат пълни глупости, но не са за мен, пък и брат ми вчера ме просветли, че се нарича изкуството "Фен Шуй". Означава да подредиш доми си, така че ако Дракон те посети да му е удобно. Добре, хайде време е да се спра. Обаче твоето "измислям" накрая ме провокира и неслучайно ?-ителната е пред заглавието, просто си мислех дали един Дракон не би ми разбутал думите ми и би ги подредил по различен начин, ти как мислиш?))
-----------------------------------------------------------------------
Праксовата не е цвят.
Прасковата е цял свят, ако е символ на дланта на човека, когото обичаш.
------------------------------------------------------------------------

Радваш всички, когато бликаш така, сигурна съм.. на някой хора просто им е трудно да го казват. (като ттрудностите може и да са по технически причини) ;)

Поздрави !
цитирай
2. gioia - ! Измислих...
26.10.2007 07:56
С минимални пренареждания, за щастие... би се движил доста удобно :) Пълно и разнообразно е, но дреболиите са или изхвърляни периодично или са малко, та ако бутне някоя с опашката и се счупи, няма да има последствия :) ценните предметчета са прибрани на сигурно място, а винаги присъстващото е по-скоро заоблено и хармонично разположено, завесите са като органза, огледалата са си на мястото, светлината също, фен-шуйските кътове на любов, семейство, благодат са на местата си :) положителната енергия е преобладаваща, е, понякога някой слага стол на неподходящо място или разхвърля чекмеджета, гости - канени или ненадейно пристигнали разбутват и чупят по нещо, но... нещата или се възстановяват или не...
Да, мисля че би се чувствал удобно... още повече че аз съм Дракон :) и не само защото съм такава по зодиак :)
Колкото до техническите причини - ако всичко работеше прекрасно и винаги, как бихме го разбрали и ценили :)?
Стихиите са ми в хармония, както и да звучи :) Понякога щастието е по-вкусно с болка, като палачинка със сладко и сирене... :)
цитирай
3. eleni - оооо, колко меко и уханно
26.10.2007 17:53
прочетох и все едно някой ме погали по днес доста стърчащата козинка.

Любим Кортасар, любиммммм

И се замислих за дракона и къщата ми. Просторна е. Има красиви стари мебели за овъгляване, хихи. Има големи огледала в рамки като за картини. Подът е дървен и лекичко скърца на някои места, все едно стаята има гъдел точно там и тихичко се кикоти. Има две котки, с които да се гони по коридорите. Да, има и коридори. Май ще му хареса, мисля си. На дракона. Ооооооо, да, сега вече съм сигурна, защото се сетих за най-важното - има големи купи, кошници, панери пълни с ябълки. Драконите обичат ябълки:)


цитирай
4. gioia - :)
26.10.2007 20:03
едно любимо усещане е галенето на стърчаща козинка, а като потупкаш глальовно е като кадифе :)
И... даааммм това леко прискърцване е точно като гъдел и тихо кикотене...
А сега направо грабвам кошничката и се втурвам да издирвам любим сладкиш - с ябълка, мед и канела :) Драконът в мен тича, подскача и върти опашка....пистаааааа, че огънят ме гъделичка и... :))
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: gioia
Категория: Други
Прочетен: 388461
Постинги: 103
Коментари: 734
Гласове: 8043
Архив